Tuesday, August 27, 2013

Santai Bersama Mat Jebon

assalammualaikum wbt...


Ahad lepas aku telah di hubungi oleh Mat yang secara tergesa-gesa  ingin berjumpa aku..

"haloo boy, mana? aku nak tunjuk barang ni"

"ada kat rumah je..umah mak aku"

" Ok, 5 minit lagi aku sampei"

Belum pon 5 minit anak buah aku si Aiman tu dah menjerit, Pakngah, kawan pak ngah datang ni..aku syak Mat call aku kat depan rumah aku je kot..hahaha..

Aku keluar je rumah tengok Mat datang smart-smart ke rumah aku dengan berseluar slack dan berkemeja-T, siap berkasut..kat tangan memegang sebuah gadget berjenama buah yang aku sendiri tak mampu nak beli..jangankan beli, tu la 1st tima aku sentuh dari Mat..buah tersebut bersaiz mega la dari yang Cici pakai..


"perghh..dah rupa selesmen aku tengok kau Mat"

'"Dari mana mana nak kemana?"

"ni lu tengokkan benda ni camne nak format balik"

"err,..."


Ok, tutup citer pasal gadget..tu baru permulaan je..hahaha, settle hal gadget tu , Mat mintak tolong aku guntingkan rambut dia pulak..kebetulan la ayah aku pon dah bukak kedai masa tu...sebelum tu aku nak bagitau, ayah aku ni seorang tukang gunting rambut ye..tu yang Mat suka-suka dia je mintak aku gunting rambut dia..haha..walaupun aku tak lah expert sangat mengunting, tapi ada la bakat sikit kan..nak free je mat ni..hahahhaa...

Aku pon suruh la Mat duduk kat kerusi tu..memang lama gila aku tak gunting rambut sesapa lagi sejak habis zaman underground aku..

"Boy, gunting rambut aku macam rambut Shah Jaszle"

"Dafuq, mana la aku tau"

"ala, macam rambut Will Smith tu"

"ooo..cakap la style US Army haircut"..



Mat cakap kalau dalam penjara nak buat rambut macam ni kena orang yang dah masuk 4-5 tahun..kalau baru baru je takde fesyen lain selain botak biasa..hahhaha..masa duk gunting rambut Mat tu, kecoh gak mulut dia bercerita pasal duk dalam penjara tu..ayah aku yang ada duduk kat kerusi customer menunggu sambil baca buku pon melayan jugak la cerita Mat..hahaha..Siap je aku guntingkan, muka Mat nampak makin jahat.hahaha...

Macam-macam cerita pasal banduan yang dia jumpa kat dalam..dan untuk pengetahuan korang Mat bukan saje masuk penjara Kajang tapi siap road tour beberapa penjara yang ada kat Malaysia ni..dan keluar la balik cerita pasal banduan kes pembunuhan yang dikatakan paling kejam di Malaysia yang berlaku di Gemencheh pada tahun 2009 yang lepas sebab dia sempat berjumpa dengan banduan tu kat penjara Jelebu..

Ada jugak cerita yang buat aku macam tak caya..tapi bila aku google..eh..tak sangka macam betul apa Mat cakap..hahaha..Mat cakap ayah Jehan Miskin ada kat penjara dengan dia masa kat dalam..siap cakap ayah Jehan Miskin ni otai dalam penjara..memang la aku tak percaya cuma aku iyekan je la..tapi tu la..bila aku google tadi, akhirnya jumpa gak sumber yang berkaitan..err..kau hebat Mat..haha..

 
tengok kes yang dikhabarkan ni pon dah nampak ganas..


Aku tak tau la Mat dah salah makan apa sebelum datang jumpa aku tu, tapi lepas gunting rambut tu, Mat tak habis-habis lagi nak berburak..hahaha..aku tak ingat macam mana starting citer ni tapi tetiba dia masuk bab adik dia pulak..citer ni memang kelakar la bagi aku dan agak menunjukkan Mat memang seorang penyayang akan adiknya seperti dulu..hahaha..

Mat bercerita yang adik dia kat UIA tu nak pakai kereta..kira lesen dah ada la kan..cuma perempuan yang baru lagi bawak kereta korang paham-paham je la cuak tu camne ye dak..so yang jadi ceritanya, hujung minggu lepas tu Mat, adik dia bersama kakak ipar dia pegi la Uptown..time tu bagi la can si adik Mat ni driving..sekali sampai uptown tu jalan pulak sesak dengan sempit lagi sebab orang parking kat bahu jalan..

Kalau ikut kita yang dah biasa drive memang takda hal..tapi sebab adik Mat ni baru dapat stering, so dia memang cuak la bila jalan macam tu..nak pulak berkali-kali la orang belakang hon..hahaha..nak jadikan cerita, sebab dah tak tahan asik kena hon, tak semena-mena adik Mat ni terus berhenti tengah jalan tu, bukak pintu kereta dan keluar....

Mat cakap orang belakang yang hon dia tu dah cuak dah..hahaha..masa ni Mat rilek je lagi tergelak tengok ingat adik dia nak mengamuk...alih-alih keluar rupenya pusing pegi kat co-pilot dan cakap kat dia...


"kau bawak la Ngah, tension aku "..

hahaha...ingatkan nak mengamuk..

Kesimpulan dari cerita tu, Mat ada bagitau aku, andai la satu hari nanti dia dapat jadi menteri..(aku rasa Mat maksudkan menteri pengangkutan la)..dia cakap dia akan hapuskan penggunaan hon pada setiap kereta..korang nampak tak bertapa dia sayang adik dia..sebabkan kene hon sampai adik dia taknak drive pon dia boleh terpikir idea bangang camtu..so sweet kau Mat..wakakaka...



p/s : google2 terjumpa lak twitter adik Mat..add jangan tak add...hehe...


MAT JEBON THE LEGEND


33 comments:

  1. stalker ko siap gi google adik mat jebon. Dah tu apa citer pasal ayah jehan miskin tu? Kongsi ah, nak tau gak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..ala, bukannye aku tak kenal adik mat tu, kecik2 dulu tiap2 petang mat amik dia balik sekolah pastu datang lepak kat rumah aku..kesian adik dia kene tunggu..hahaha..

      pasal ayah jehan miskin tu dia tak citer banyak..cuma benda tak elok la je dia cakap..takmo la citer..haha

      Delete
  2. mat jebon return the siries.. kuikui..

    tolong cukur rambut anak aku pakcik.. laki aku tak berani. hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..pasni citer mat jebon kat luar plak mell..hahaha..

      anak akupon atoknye yang potongkan mell..aku tak kompiden lagi.tunggu besar sikit..haha

      Delete
  3. Adik dia tau ker kau nyer blog ni? Hahahah orang ganas2 macam Mat ni selalunya penyanyang. Owhh Miskin dahsyat jugak jer, kesian pulak si Jehan, dulu aku tak suka dia yang ala poyo. Eh guntingkan rambut JJ please, botakkan macam askar pun ok ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mane la adik dia tau..jgn cakap adik dia, mat pon bukan tau..hahaha..

      meh kepala JJ aku nk gondolkan..warrghh..hahaha

      Delete
  4. serius baru thu pasal kes ayah jihan miskin ni.. wow.. nasib baik anak dia elok .. elok ke?? hehehehe.. tak boleh bla ambik gambar adik org.. kang mat thu bru thu.. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. serius la tu..info dari dalam penjara ni ton..haha..

      ala aku printskren pages dia je..tak curi pon..hahaha..

      Delete
    2. eton gosip2 nih nombor satu hahaha.

      Delete
  5. Mat pernah singgah penjara Taiping tak?? Hehehe..

    Dalam byk2 kes dekat atas, kes adik mat tu Nur pernah alaminya waktu mula2 dapat lesen dulu. Tapi bukan Nur yg turun, org sebelah yg turun..Nur lak langkau kot dalam je..segan nak turunn..

    Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat taiping aku tak pasti nur..tapi betul la nur, kalau aku jadi kat tempat mat, awal2 lagi aku dah suruh adik dia duduk tepi je bagi aku bawak..susahkan orang je lambat2 kan..haha

      Delete
    2. Mat xbuat mcm tu sbb mat xmo jatuhkan level confident adik dia...

      Mat kan penyayang...

      Delete
  6. Baru nak add tweeter adik mat jebon tu, skali takda id plak. Haha

    ReplyDelete
  7. Gambar mat lepas potong rambut mana? Hah? Hahaha.

    ReplyDelete
  8. the return of mat jebon.. haha.. caringnya mat jebon tu. nampak je ganas. heheh..

    ReplyDelete
  9. selalunya org ganas ni kat dalam hati lembut jugak.. hehe

    ReplyDelete
  10. mat google semua cite tu ke agaknye sblm mai umah hang :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak paham..google citer ape lak ko cakap ni..hahaha

      Delete
  11. pekenalkan mat kat aku plis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..serius ke yuyu..jgn lari kalau jumpe dia..

      Delete
  12. Assalamualaikum,

    perempuan kalau bawa kereta ni, tak sama macam lelaki.
    jadi, faham2 laa... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. paham sangat dah..haha..tp ade gak yang berani..kes adik mat ni boleh dimaafkan la sebab baru lagi dapat lesen..baru pegang stering katekan..

      Delete
  13. sweetnye lah mat ni.. hehe.. pmpuan, biasela.. awal2 kurang confident.. org hon, lg la nervous,.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..sweet2 je kan..kehkehkeh..geli lak aku rase..

      Delete
  14. alalalaa.. sweet lah plak mat nih... >_<

    ReplyDelete
  15. hahaha... first time drop here..

    menarik jugak..memamng menarik.. :)

    ReplyDelete
  16. ko knpa bundle nak mention2 nama aku?? ggrrr so mat kaya la ni?

    wei adik mat santikkkkk

    ReplyDelete
  17. blog ni, mat jebon masih tak tahu ke? atau sudah kantoi?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...