Thursday, February 2, 2012

Mat Jebon lagi-part 3..


kehkehkehekeh..terima kasih banyak mat jebon sebab selalu mencetus idea aku untuk menulis lagi entri dalam blog ni..kalau sebelum ni aku penah cerita pasal dia masuk penjara,lepas tu dah keluar pulak,klik sini..kali ni aku nak cerita lagi pasal dia boleh??..kahkahakah..

Aku flash back la sikit lepas dia dah keluar penjara haritu..satu hari tu, ada la orang call aku cakap dia dari Stesyen Minyak Petronas Batu Caves..tekejut la pulak aku tiba² je orang minyak ni call aku..rupanya dia nak cakap dengan mat jebon..kahkahkah..orang tu cuma nak bagitau je la yang mat jebon ni dah diterima kerja kat situ..


bila sebut mat jebon je aku terbayang menatang ni..

Aku pon hurmm je la..yang aku kompiusnya sampai kesudah no hp aku jugak dia pakai..kesian kan member aku sorang ni..Duk zaman sekarang takda hp..hahaha..dalam hati aku pikir,bagus la mangkuk ni dah berubah..nak jugak kerja..tapi masalahnya aku nak infomkan kat dia pon tak tau macam mana..hahaha..tu la mintak kerja pon guna no hp aku..sengal betul..macam la aku serumah dengan kau setan..kahkahakah...

Walaupon sampai ke harini aku belum jumpa dia, tapi aku selalu je dapat info dari kawan² aku yang lain pasal dia..sebelum ni sorang member aku(perempuan) yang kerja di sebuah kedai emas ada bagitau aku yang mat jebon penah datang kedai dia jual emas 2 3 minggu lepas..OMG! mat jebon dah jadi saudagar emas??..kehkehkeh..cet!.aku ingat kau dah berubah la Mat..hampeh betul..

Mana tak hampehnya..korang ingat dia saudagar cari gali emas ke..kalau korang nak tau,..Jual, pajak gadai emas ni memang dah lama kerja dia..mana dia nak dapat emas kalau tak meragut dengan menyamun weh...aduiyai..Cerita terbaru yang aku dengar dari jiran dia sendiri pulak..Mat jebon baru je check in balik..hahaha..serius dia dah buat macam hotel pulak dah jel ni..toksah nak cerita la pasal apa masuk balik ye dak..hahaha..

Kesimpulannya, perlu ke aku percaya lagi dengan mat jebon ni kot² la lepas dia keluar nanti dia cakap dah berubah??mungkin desakkan hidup buat dia jadi macam tu kan..tapi aku percaya tetap ada peluang lain..sesapa pon tak boleh ubah nasib orang kalau diri sendiri taknak berubah..


p/s : apa pon lu tetap kawan gua mat..jangan mintak pinjam aku duit lagi sudah..bab tu lu memang tak reti bayar..hahaha..
.

20 comments:

  1. toksah duk lalalala sangat la kat atas tu wei,haha..apapon..cerita kau sweet....tape la, kalau dia ingat kau dia jumpa la kau kan,haha

    ReplyDelete
  2. hahaha...sweet mende tah..kahkahkah..aku kalau boleh taknak pon jumpa dia..1st mesti dia pow rokok aku..2nd pjam duit atau motor..tu je..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dia pinjam motor dia pulangkan balik tak? kehkehkeh...

      Delete
  3. sebut pasal peluang. aku sedang memberi peluang pada seseorang!

    ReplyDelete
  4. siannya mat jebon,,baru keluar kena masuk balik..

    maksudnya,,ko xboleh la tukar no hp kan?

    ReplyDelete
  5. rapunzel :perghh.macam ayat drama je rapunzel..hihi..

    rifhan : maksudnya aku kongsi no la ngan mat jebon tu..hahaha

    ReplyDelete
  6. aah lah beb,ada kesinambungan dgn entry aku,kehkeh

    ReplyDelete
  7. hahaha..aku tak tiru idea ko ek..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. menatang apa yg ko letak tu? musang ke?

      Delete
  8. maksudnya lagi,,kau ngan mat jebon pakai nombor yang sama?haha..

    ReplyDelete
  9. wah bahaya..klu aku tukar je no hp,mat jebon takkan tau kan klu ko tukar no hp baru?hahaha...

    ReplyDelete
  10. hahaha..kalau ko nak tau la pn kutu..no hp aku ni dah boleh masuk muzium dah bak kata bini aku..dah sepuluh tahun dah aku guna..kehkehkeh..sayang ooo nak tukar.. biar je la jebon nak guna pon..kahkahakah..

    ReplyDelete
  11. ade lagi cite pasal mat jebon ni upenye. ingat dah takkan muncul dah dalam blog ko ni haa. mat jebon mat jebon.. isk isk isk :D

    -aku malas login-

    ReplyDelete
  12. Jika dorg nk wat muvi kl gangster 3, mgkn boleh masuk watak mat jebon atau sekadar membuat rujukan sbb mat jebon ni cam dah boleh jd taiko da kat hotel" tu. hoho..

    ReplyDelete
  13. weh bundle, xbahaye ke number fon ekau suke ati je org lain gune ??

    ReplyDelete
  14. pulakkkkk,pahal dengan komen aku atas tu wei? sah aku tak paham isi kandungan,miahahaha.... wei,bahaya siot mat tu kasi no fon kau merata -..-"

    ReplyDelete
  15. jual no ... hahahah.. >.< nnti dia berubah r tu..InsyaAllah :DD *sweet gilerrr hang dengan dia* ahhahahah xD

    ReplyDelete
  16. aik masuk balik dah..eh ape cerita dia dpt keje tu

    ReplyDelete