Tuesday, January 29, 2013

#Plagiat 03 - Sindrom dapat laki - part2

assalammualaikum wbt..

Cuti sekolah dah berlalu lebih kurang 2minggu..so bermakna pengantin2 baru yang melangsungkan perkahwinan semasa cuti sekolah tu dah tengah sedap2 la sekarang kan..hahahaa..maksud aku hati tengah senang lagi la..berbunga-bunga je..inai kat jari pon belum hilang...

Macam aku penah tulis sebelum ni kat blog sampah pasal sindrom dapat laki dan mak mertua iaitu sindrom yang buat aku geli geleman tahap rasa nak muntah hijau..sekarang ni sindrom tu aku nampak lagi dalam fb bini aku..

kawan sekolah dia pulak yang baru kawin ni..hahahhaa...aku tak kisah lagi kalau sekadar nak berkongsi gambar2 hanimun ke, gambar kawin ke lepas kenduri tu.of coz tu ramai orang nak tengok..tapi macam yang aku cakap tu kan..asal lepas kawin je mula la penyakit tu dapat..masalahnya hal tu mengerikan ok...hahaha...




Sekali lagi aku cakap..aku sama sekali takda nak rasa jeles apa-apa..cuma aku kelakar bila bayangkan diri kat situasi diorang tu..contoh la satu status tu pasal dia nak pegi pasar dengan suami..lepas tu post lagi pasal nak masak plak dengan suami jugak..lepas tu post lagi siap gambar, suami cakap masakan dia sedap..lepas makan plak nak keluar shopping dengn suami..hahhahaha...

kalau boleh setiap perkara nak bagitau kat fb yang dia dah ada laki sekarang..hahhaha... so aku rasa bersyukur gak la,aku ngan bini aku tak macam tu walaupon lepas kawin..bagi aku, takda sapa nak kesah pon hal rumah tangga aku..so buat pe nak citer kat orang..adakah mereka sekadar nak mengharapkan LIKE ?...kehkehkeh....

Bagi aku orang2 yang dapat sindrom ni lepas kawin sebenarnya elok ada sebuah blog..tulis la banyak mana pon cerita dia ngan laki dia..letak la gambar banyak mana dia suka..tu lagi elok..paling tak ada jugak dairi online sendiri..aku bukan apa..risau kalau bila masa dah tak bahagia nanti habis keburukan semua jugak nak cerita jadikan status..pasal benda gitu penah jadi depan mata aku kan..so harap takda la lagi...

Apapon..kepada pengantin2 baru semua..aku ucap semoga berbahagia la hendaknya..kurang2kan la sikit cerita peribadi kat laman sosial tu ok..serius gua cakap..takda sapa nak kesah hal u all..bajet retiss...kahkahkah...zaaazzzzz...


p/s: sedangkan lidah lagi tergigit..bahagia mana pon mesti gaduh..hahhaa..


63 comments:

  1. Replies
    1. nak cop jugak. tak kira walaupun dah ke 4..

      Delete
    2. setiapkali kawan kawin, sindrom tu selalu ada. tapikan bandel. status mcmtu selalunya rakan office sy jela. kwn2 study mcm mature sikit, takdelah nak updated bersama,berdua kat wall..

      Delete
    3. tah la..kalau kat wall aku ni yang buat rilek je pas kawen kurang..yang lebihnye over nak tag2 laki or bini masing2..hahaha..perangai mcam budak2..hahaha..

      Delete
    4. Dah tu cemana ko bleh baca wall FB wife ko? Haaaa... nampak sangat ko stalker wife ko sendiri. Kehkeh... Bundle, aku kan... lepas aku macam tak dpt tahan rimas dgn kawan aku yg kena sindrom dapat laki tu, aku unsubscribe news feed dia. So, aku tak la kejam sampai tahap unfriend. Tapi aku taknak baca je newsfeed dia. Hehe.

      Delete
    5. aku baca tu masa dia tengah bukak depan aku..so berlaku la kat situ umpat mengumpat..hahaha..nak stalk apenya..aku nak bukak terus pon boleh...eh, aku nak buat cam ko gak la..dah ramai yang buat aku berdarah mata tengok status2 diorang tu..hahaha..

      Delete
    6. Eceh, tak ngaku. Takpe aku faham. Ko nak cover line yg ko sbnrnya stalker. Hehehehehe... Sentap lettew kang.

      Bagus, buat le mcm aku buat, kurang sikit pendarahan perasaan kita.

      Delete
  2. sokong !! time bahagia ber sayang bagai la. kang suami wat hal mula la mengebom wall tulis ketidakpuasan hati nya hahaha, habis satu dunia tahu dorang ada masalah. aku pantang betul laa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni la keSialAn Laman SoSiAL bila jadi tempat meluahkan perasaan..hal peribadi dan mengaibkan pon nak heboh..gila betul orang sekarang ni..

      Delete
    2. yg buat aku tertanya tu, dorang tak malu ka ha bukak aib sendiri ? ni la akibat nya buat ssuatu tak pk. kalau si isteri tu yg tulis kat wall nya, orang takkan cakap si parents nya salah ajar, tapi org akan cakap si suami nya yg tak t ahu nak ajar bini sbb tu gaduh ja tulis kat wall. nampak motif nya, si suami yang naik nama. walhal kkadang tu si suami tak salah pun, bini ja lelebih..

      Delete
  3. tapi yang best bundle, time happy go lucky je canang...

    time gado, ape cer??

    ReplyDelete
    Replies
    1. bab hepi2 takpe la..citer best moments tu sekali sekala..tapi jenis asal post status tag laki setiap masa dengan status jenis nak menunjuk macam dia sorang ade laki..ko paham tak apa aku nak sampaikan ni..tapi ni biasa sindrom pengantin baru je la..toksah risau..mungkin ko pon akan alami nanti...hahhaa..

      kalau yg elok pon aku nak muntah tengok,yang gaduh tu lagi la buat aku meluat.haha..senang citer hal peribadi toksah kecoh la..

      Delete
    2. facebook bukan tempat peribadi kot.... umum sangat.

      boleh share, boleh pakat tengok reramai dan boleh boleh usha ulang-ulang kali...

      untuk 2 bulan ni mmg aku stop facebook dah.

      kalo aku dah kawen, mane tau aku kena sindrom tu... wah mintak simpang...

      Delete
  4. status facebook : akak tengah dok tunggu suami berak dalam jamban.. sweet

    ReplyDelete
  5. siyesli bervulu giler dgn segala status mcm tu.. vunguk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..adakah patut aku troll kawan2 yang suka buat status camtu..hahahaa..

      Delete
    2. bagus gak tu..ko troll jer lebih kurang..bagi diorang sentap sikit time baca..asalkan jgn diorang anggap ko pun sama sudah la..hahaha

      Delete
    3. hahaha..pasal aku bukan jenis camtu la aku kompiden..aku dh lama pikir nak troll ni, tpi takde plan lagi..hahaha..

      Delete
  6. kekeke..mntak2 laa future wife aku sok tak macam tu..mau naik segan aku..mungkin sebab terlalu seronok membuatkan mereka tak perasan benda tu dibuat berulang kali..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene pesan2 bro..perempuan ni emo..suka ke sedih ke senang2 je tunjuk kat orang...so elakkan bini ko nanti jadi camtu kat laman sosial ni..

      Delete
  7. Hahaha, laki bini okay jugak encik. Ini yg bebudak sekolah bercintalagi berbulu mata. Rasa geli geli je. Yg dah kawhin ni kgkdg ada jugak nak kata 'sweetnyaaa'. Sebab dah kahwin kan. Hahaha, bahagia sesangat agakanya tu sampai nak bagitahu semua. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. budak2 yang bercinta tu aku bleh maafkan sebab diorang budak2 lagi..yang dah nak jadi mak2 budak ni patutnya jgn la perangai cam budak2 bercinta lagi kan..nak romantik bukan kat fb..kat rumah sudah lah..hahaha..tak perlu orang tau pon..

      Delete
  8. hahahahaha..hadoi la..tapi aku pun ade jumpe jugak kawan2 spesis gini..nak buat camno..dorang tengah hati gumbira kot..padahal kalau cakap direct pun boleh je kot..tapi saje nak post2 jugak kat pesbuk..siap berbalas laki bini tu..nak bgtau serata alam gamaknye dorang tengah berbahagia..:P

    #semoga aku tak tergolong la bila dah kawen nanti..nauzubillah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..pengantin baru la katekan..hahaha..ko jgn la camtu ye nanti pas kawen shah..mula2 orang bleh la cakp so sweet..2 3 kali ko wat camtu orang terus meluat..serius..hahaha..

      Delete
    2. erk? memang tak kot nak bersuwit suwit kat pesbuk..baik la aku bersuwit suwit secara nyata..hak3..

      Delete
  9. alaa, kalau nmpak status camtu, komen je laa.. 'sweetnya' hahahaa.. nasibla kwn2 kt fb sy xbyk lg yg kawen.. so, xd lah kena sindrom tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali bleh la..2 3 kali mmg aku komen demm u je..hahaha...jgn ko camtu nanti udah la emma..kekeke..

      Delete
    2. tu laa.. risau lak nt sy mcmtu jugak.. sbab kdg2 sy ni over skit.. hahaha..

      Delete
  10. oit..tak aci la macam ni..dah ko repost entry lama, siyes aku xtau nak komen apa..hahaha

    update entry baru weh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh..aku xingat aku pernah bgtau ke tidak pasal sorang member aku ni..kira member baik jugak la..lepas kawen sikit2 tag nama laki..sebelum kawen camtu jugak, tapi lepas kawen makin over..

      Delete
    2. kahkahkahkah..aku malas la..tapi aku dah sediakan entri baru..saje taknak post lagi..bagi orang lain yang tak penah baca lagi ni...hahahaha..

      aku sure orang yg lepas kawen then tak penah baca luahan orang cam aku ni, tak sedar orang tak berapa gemar sebenarnya camtu..

      Delete
    3. ade eh??

      'sayang merindui abang diperantauan'

      ade tak??

      hahahaha

      Delete
  11. org tgh excited sbb masuk alam baru. hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau yang masuk alam baru tapi just tambah cawangan boleh kire tak kak..kehkehkeh

      Delete
  12. hahaha..aku start suka baca entry kau bila kau tulis pasal sindrom dapat laki& mak mertua ni..hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaa..thanks la mrs..yang ni aku dah tulis lama gak kat blog satu lagi..tpi sebab ramai tak tau, tu yang aku keluarkan balik ni..hehe..

      Delete
  13. hahaha.. setuju setuju. tp biasanya awal2 kawen je camtu. stauts sweet2 je. lelama senyap la. kikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..pengantin baru yang terkene kejutan bdaya..haha..

      Delete
  14. Itu yang dah kawin... ok la walaupun macam minta diluat :p
    Ini yg belum kawen bercinta jenis ni, bila member komen cakap (congratulation) sbb siap "berhubby" bagai ngalahkan orang dah kahwin kan, wahh punya dia mengamok. Oh macam pernah jadi ke atas diri sendiri jer. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pon rase mcam penah jadi kat diri empunya statement tu je..kehkehkeh..

      Delete
    2. in my defense, dah orang tu tulih "my hubby this" "my hubby that", of course la aku say congratulation and bila kahwin nyer? eh defense2 bagai...

      Delete
  15. doakan saya cepat kawin ye tuan bundle,, hahaa

    ReplyDelete
  16. Hahaha... sindrom dapat laki. XD
    statement bajet retis tu mmg padan.

    :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu mmg betul..walhal artis pon dah tau nak sorok hal peribadi sekrang..yg bajet artis ni pulak suka citer hal rumahtangga kat umum..kehkehkeh..

      Delete
  17. org tgh bahagia msti la nak bgtau satu dunia.muahaha..tp aku setuju ngan ko,baik tulis blog..dr menyemak status kt page org..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog jalan terbaik..tapi masalahnya yang suka cam tu attention seeker je kutu..mana diorang layan blog..hahaah..

      Delete
  18. Aku nak komen gak entry ni walaupun dah pernah komen dulu. Membe aku yg dah lama kawen pun still tak hilang lagi syndrom ni Pakcik. Ntahlah. Nak menunjukkan sgt kebahagiaan dea gaknya setiap benda nak tunjuk yg dea buat ngan laki dea. Alahai. Bukan org kesah pun kau nak gi pasar ke, makan ke ngan laki kau. Pastu nak tag2. Sesekali takpe la. Ni setiap benda. Grrrrr. Aku pun menyirap je tengok. Hahaha!

    Kalau aku, lagi segan nak kaitkan setiap status aku ngan laki. Dah konfem2 org jemu baca. Sket2 laki, sket2 laki. Nak tag apatah lagi Pakcik. FB laki aku tu ramai org2 dewasa. Segan aku kalau dorang baca. Nak harap laki aku baca, puihhhh tak perlu kut. Laki aku pun tak berminat kut nak baca apa yg aku tulis. Status fb je pun. Sesekali buat camtu takpe la Pakcik kann? :D

    Yang sket2 tag laki dea tu nak suh laki dea pasan ke setiap update tu? Kalau laki dea mmg jenis nak amek tau, pandai2 la laki dea gi kat fb dea. Ni takut sangat laki dea tertinggal apa yg dea nak cite. Hehehe. Err taktau la kan kalau mmg laki dea yg suh tag. Kut2 laki dea kata "Senang sket. Baru la abang tahu setiap aktiviti sayang. Dan terbukti abang sorang je kat hati ayang. Setiap masa ingat kat abang sorang" Kahkahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak aihh..entri baru..hahahahhaha...

      member ko tu nak orang anggap diorang sweet couple la tu..tpi takperlu pon tunjuk2 sebenarnya..untuk ape??hal rumah tangga je pon..artis pon dah pandai cover line hal rumah tangga sekarang..ni yang tak retis plak lebih2..sekali sekala bleh la ckp sweet..hari2 gedik la tu..meluat aihh...

      Delete
  19. hahahah sama laa dgn Na..smua yg dah kawen..mcm tu..btul la Bundle..ade je status yg dyeorg update kan pasal suami/hubby....!!
    cant wait to see u..masak belancan for hubby..hubby plz come back homeeeeee~~
    NA JELES!!!!!!!!!!!!!! sbb takde hubby BOLE??
    hahahhahahaha

    tapi klau perempuan sorry to say dyeorg suka buat mcm tu sbb nak perhatian laa..lagi2 klau suami pun ade FB..so mengharapkan suami tersyg bace,,n rasa seronok bila bini menyanginya sepenuh hati wek.. ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. lupa aku nak cakap apa ko cakap ni na..betul gak tu..dalam tak sedar org2 camtu dh buat sesapa yang belum kawen lagi pulak jeles..ari2 duk tayang cengkerama kat fb..hahaha..sabo je la..ekeke

      Delete
    2. hahahahahahahha kan kesian org yg tak kawen..nganga jeee aumm!

      Delete
  20. aku rasa kan..aku dah pernh komen entry ni..rasa la.. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...