Saturday, May 26, 2012

Info : Sakit 'paling' sakit..

assalammualaikum wbt..

Korang semua tau tak penyakit apa yang orang cakap 'sakit paling sakit' ?..ni aku nak bagitau sikit pada sesapa yang belum tau lagi apa yang dimaksudkan dengan sakit paling sakit..

kalau nak aku bagi definasi sebenar sakit apa yang paling sakit mengikut perubatan serius aku memang tak tau..semua penyakit kalau boleh, biar la tak sakit..err macam mana tu..hahaha..yela..sapa yang suka sakit ye dak..takpon istilah sakit tu biarla merujuk perkara yang tak menyeksakan..maksud aku kalau orang tu cakap dia sakit sebenarnya merujuk kenyang ke, seronok ke..boleh ke camtu..kehkehekeh..


"wei dol, jom pegi makan" kata Mat Harun Ajis kepada Jed Jaidi..


"tak nak la..aku sakit lagi" baru lepas makan..jawab Jed Jaidi..


Haa..kan nampak perkataan sakit tu tak jadi benda yang buat orang susah hati..hahahhaa...ok, tu aku merapu je semata-mata..sila abaikan..

Sebenarnya apa yang aku nak cerita ni, aku baru je dapat sakit paling sakit ni..wooo..bangun je tido, belakang badan aku sampai ke tengkuk dah sakit..bini aku cakap aku jatuh bantal..kehkehkeh..aku rasa elok je aku tido kepala kat bantal tu..(tido sopan)...dulu aku tido siap jatuh katil pon ok je..tido je terus kat lantai tu..kehkehkeh..

Nak tak nak korang kena setuju jugak dengan aku, yang aku tengah sakit tengkuk ni merupakan "sakit paling sakit"..ada orang cakap sakit gigi nak tumbuh pon sakit paling sakit..ye ke? biasa je aku rasa..hahahha..lagipon jauh bebenor nak declare sakit gigi tu sakit tu paling sakit..

So pada aku sakit paling sakit ni memang tepat sekali merujuk kepada keadaan sakit tengkuk..takda alasan dah nak pertikaikan..sebabnya..sakit ni pon dah berkaitan dengan tengkuk..so bila korang "paling" atau "berpaling" atau "toleh" atau lain lain maksud yang sama, keadaan ni akan berlaku lah sakit 'paling' sakit ni..serius aku tak tipu..bila korang nak berpaling dengan badan-badan korang sekali la kena berpusing ok..kalau tak,memang sakit la jawabnya..kehkehkeh..

Orang dulu-dulu cakap, sakit ni berpunca dari salah tido, salah bantal, dan yang baru aku dengar pagi tadi bini aku cakap, jatuh bantal.hahaha..yang pasti sakit ni benda yang sama..sakit tengkuk lepas bangun tido..kesian bantal tak pasal-pasal disalahkan..kahkahkah..kalau ikut petua nenek aku dulu, jemur bantal tu kejap pastu selawat 3x dan suruh orang pukulkan bantal tu kat tengkuk yang sakit..insya'allah la boleh baik..petua orang lama..hehehe..

Lani aku tak pakai dah kot petua tu..haha..sapu yoko-yoko je senang..hahaha..tapi lambat je nak berkesan ni..sampai sekarang aku menaip entri ni pon tengkuk aku masih sakit lagi..panas duk sapu yoko-yoko ni dah rasa macam nak melecur kulit pon ada..haha..adeh..korang ada petua lain nak kongsi? macam robot dah aku rasa sekarang ni..lol..

Ok lah..sebelum makin banyak aku merepek,kesimpulannya..biarpon sakit tengkuk bukanlah sakit yang menyakitkan sangat..tapi tetap sakit paling sakit kan..so nasihat aku kalau korang nak tido tu, jangan lasak-lasak sangat..tido dengan berhemah..ingat orang tersayang..hehe...

sekian..selamat berhujung minggu...




45 comments:

  1. Replies
    1. tahniah..anda tempat pertama..siap promote blog tu.kehkeh..tak cukup lagi ke 2 shoutbox aku kat tepi tu 5zol..hahahha

      Delete
    2. orang tersayang boleh urutkan. kehkehkeh

      Delete
    3. ko potong q ni wadi..bawah la wei...hahhaa..
      #bini aku ganas..kang diurut bengkok terus leher aku..haha

      Delete
    4. aku rela sakit tengkut drp sakit gigi...skit gigi berdenyut2 wooo sakitnyer

      http://komik2malaysia.blogspot.com/

      Delete
    5. adehh..ko salah paham maksud entri aku ni mike..baik ko tengok balik..hahahah..

      Delete
  2. Sakit tengkuk memang sakitt kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..sebab tu la aku cakap sakit'paling'sakit..hahha..tak paling tak sakit la..hahah..

      Delete
  3. kahkahkah..aku terus gelak sorang2 bila baca yg Jed Jaidi xnak makan sebab sakit lagi..

    aku selalu jugak sakit belakang tiap2 kali bangun pagi..so bila aku nak tido waktu malam, aku alas 2 ketul bantal kat blkg badan, bagi tulang aku melengkung ke belakang..

    last2 esok paginya, aku x tau bantal tu kat mana..tapi sakit belakang tu still ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah..sakit belakang tu dah lain husin..ko kena tido tanpa tilam tu baru ok..aku sakit tengkuk je..jap jap lagi ok la tu..hehe..

      #ko kena beli tilam air tu..baru tak sakit belakang..haha..

      Delete
    2. err...sakit belakang aku tu kira kat tengkuk la..leher dgn bahu pun termasuk sekali..

      Delete
    3. oooo..aku ingat ko sakit tulang belakang..hahhaa..

      Delete
  4. Jatuh bantal = salah bantal.
    Pd CiM stakat ni sakit paling sakit yg CiM dh rasa = sakit gigi.
    2x besalin & 1x keguguran tk sakit manapun.
    Sakit tengkuk, trus teringat dialog "Baru balik Med? Akulah Med" hehehe, ingat tk citer apa ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..aku bagi ni info merepek je kak CiM..betul ke sakit sgt tumbuh gigi ni..aku rasa biasa je..untung la kak tak sakit time beranak..hehe..

      #tak perasan pulak dialog citer apa?arghh..

      Delete
    2. aku pun drpd tadi dok fikir cerita apa..kalau ini cerita lama, aku cuma dapat imaginasikan yang dialog tu antara Dharma Harun Al Rashid dgn Hamid Gurkha..tapi still terfikir2 cerita apa...

      Delete
    3. Aku tau cite ni sbb laki aku suke beno tgk cite ni. Byk part dea bleh gelak. Aku gelak part yg arwah Yusni Jaafar bertukar suara tu jek. Tp aku lupa tajuk dea. Terus aku google Yusni Jaafar tercekik jagung. Cite Sikit Punya Gila ah! Joyah seksi wooooo dlm cite tuuuuu! Haha.

      Delete
  5. Replies
    1. ko salah chanel ni faiz..aku tak ckp pon pasal 'lagi' sakit..yang aku cakap 'paling' sakit..kehkehkeh..

      Delete
  6. sakit nak tumbuh gigi graham tu memang sakit lah. Sampai boleh demam. Nak buat apa pun tak boleh ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau tuan besar..tapi bukan tu yang aku maksudkan..sila baca balik..hahahha

      Delete
  7. buatlah yg pukul2 bntal tu,insyaAllah okay,kita pun kekadang salah tidur.Hehe.

    ReplyDelete
  8. kalau duduk statik diam tak berpaling pasti tengkuk tu sakit yang paling tak sakit...so duduk diam2 ye cikgu bundle....


    *setuju agama patut didahulukan baru bangsa...tapi dah nama melayu memang sinonim dengan Islam, kasihan mamak. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu aien..duk statik tak lah sakit.hehe..terima kasih sebab ko je yang nampak jelas maksud entri aku..

      Delete
  9. boleh lak kan tukar tatabahasa. hehe..

    sakit hati la kot sakit plg sakit. :D

    ReplyDelete
  10. tu balasan ape yg ko buat malam td.. aku tak sempat skodeng lebih2.. apa cer kt fibox tu ha? kahkahkah... aku rasa kena ikut petua org dulu2.. hempok bantal 49x baru baik sikit kot.. hahhahaha..


    #sempat lg ko selitkan harun ajis ngan jed jaidi ekk... amik kesempatan atas kontrebasi betol.. kehkehkeh..

    ReplyDelete
  11. first time aku dgr org cakap jatuh bantal tu. kalau salah bantal tu selalu jugak. tapi still ade org yang x boleh tido dgn bntal. teman aku kalau pkai bantal lagi tambah penin kepala. lain orang lain cara. bercakap psl cara.. cara org lama2 mmg agak pelik. tp x dinafikan kadang2 mnjadi.

    Eh! kenape skema sgt ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk..ko chuu ke sapa ni:-? :-w ..bukan skema..ni pelik dah aku tgk..

      Delete
  12. Aku pernah je kena saket tengkuk tu. Tp tak layak aku rasa nak ditabalkan sebagai saket paling saket. Byk lg kut penyakit laen yg lebih saket. Err saket senggugut misalnya. Ohh, tu pompuan je rasa eyh? Haha!

    Penyakit laen mungkin bisul di punggung, jerawat dalam hidung, boleh menanges woooooo! Kahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko baca ke tak entri aku ni makcik..adehh...kang aku marah cakap aku garang..ekeke..ko baca balik sampai paham :-w..

      Delete
    2. Owhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Aku dah paham dah skang. Kahkah! Tp aku taknak ckp sini apa yg aku dah paham. Kita tgk bape percent nanti org paham entry kau ni. Kahkah! Serius, malu aku! Kantoi bodoh ngan kau, Pakcik! Adehhhhh, malu gila ni. Malu aku nak tunjuk muka kat sini lagi. Kahkah! =))

      Delete
    3. hahahaha..dalam ramai2 yng komen ni, aien je komen yng nampak paham dan jelas maksud aku..so bukan salah aku sampaikan info la kan..kan..kan....kehkehkeh..

      Delete
  13. Replies
    1. takleh bro..kang bertambah sakit..hahahha

      Delete
  14. sampai ke sudah sakit tengkuk kau ye. petua lain nak kasik: p mandi air terjun! ahah. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah..baik dh..semalam je sakit..hehehe...ko ni kejap ade kejap takda cam biskut la aku tengok yuyu..haha

      Delete
    2. jadah mandi air terjun plak ko ni..hahaha..krem terus tengkuk jadinya kang...kekeke

      Delete
  15. hee . aku paham jek entry koe nie bundle . naseb la aku nie cpt paham . sbb ak dah slalu jadikan sakit paling sakit nie as teka teki . hahaha . sakit ape yg paling sakit? ko jawab la sendirian berhad .ouh(!) aku tak suka tido menggunakan bantal . entah kenapa dan bagaimana ~ hahaha . tido maen letak je. asal mate tertutup , cukup .

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus payeh..hahaha..benda dah jelas pon aku bagitau kan..kalau buat teka teki tak tau la jadi apa..hahahha..

      Delete
  16. Ooo...faham2.. *sebab aku dah dpt hint drpd entry terbaru ko tadi. Heheh. Bahasa ko tinggi sgt, sebab tu org tak faham maksud paling sakit ko tuh. Rugi la ko sakit tengkuk ari cuti ujung minggu. Kalo weekdays dah boleh MC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib ko baik la lyd dah baca entri penjelasan dulu baru yg ni ..hahahah

      Delete
  17. ape bende yang orng x paham sangat ni. pelik aku =))
    ** dah mlm2 bute baru aku nk selongkar blog ko pkcik.,
    klu x bz chatting :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..diorang baca ke tak pon aku tak tau..komen terus kot..hahaha..nak2 liya tu..kantoi bodo je ngan aku..wakakkakaka...

      Delete
  18. aku tak paham apa yang orang tak pahamkan ym bundke..hehe owhh..sakit paling sakit..i get it..haha gimik je kau ni..

    so, cner sakit dah ok? ke dah pakai yg alat sokongan tu kat leher?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe , aku pon tak faham ape yg ko tak faham ape yg diorang tak paham . hahahaha . mental

      Delete
  19. aku tidur secara berhemah kot,tak pernah kena lg.wah ckp besar plak aku, jgn pernah kena sudah!haha

    aku ok je faham semua isi kandungan entri nie..:)

    ReplyDelete