Tuesday, October 11, 2011

Gastrik

assalammualaikum wbt..

yeahh..wonderpet datang..korang penah kena gastrik? ni aku nak cerita sikit pasal gastrik ni..semalam tak pasal pasal je aku kena ambil mc pasal kena gastrik..sakit perut sampai berguling guling korang tau..pelik la tiba tiba aku kena gastrik pasal walaupon aku diet,aku tetap makan jugak..hahaha

Tak pasal pasal bini aku tak kerja kena hantar aku pegi klinik bagai..ekeke..luv u so much sayang..:P..mulanya aku gagahkan jugak la bersiap macam biasa nak pergi kerja..cam biasa la aku kena hantar bini aku pergi kerja dulu..tapi bila sampai tempat kerja dia,gastrik aku dah tahap kritikal..sakit gila bhai..habis aku muntah hijau,biru,kuning,merah semua..


Yang masalahnya aku baru sampai tempat kerja dia..Opis aku jauh lagi..nak taknak dia la pulak terpaksa merempit hantar aku balik rumah pastu pergi klinik..untung ada bini ni kan..hahaha..gila apa aku nak bawak motor lagi balik..sakit tak tau nak cakap macam mana dah aku rasa..

Lepas aku pergi klinik,kesimpulan yang aku dapat,bukan sebab aku tak makan atau perut kosong je..doktor tu cakap cara makan aku yang tah apa apa pon leh sebabkan gastrik ni jadi..memang dalam sebulan ni aku asik makan fastfood je..bukan sebab bini aku malas masak atau tak pandai masak,cuma aku yang elakkan makan nasik sebab tak nak gemuk..

bukan nak cakap apa..bini aku memang terbaik soal masak,kalau ikut selera apa yang dia masak,jangankan setahun, 4 5 bulan pon boleh kembang badan aku jadinya..tu yang aku elak makan nasik,aku just makan burger,burger dan burger.hahaha...ni la sebabnya..nak diet punya pasal,tak pasal pasal penyakit pulak..serius aku baru tau bukan sebab perut kosong je leh kena gastrik..makan burger pon tak selamat daa..hahampehh..

So,sebabkan aku dah rasa camna sakit gastrik ni,aku nak nasihatkan kat korang semua,jaga la makan tu..toksah la makan fastfood banyak sangat...tak pasal pasal dapat penyakit padan muka cam aku..ekekeke..now terpaksa la aku makan nasik je..argghhhhhhh..aku taknak gemukkk.....

p/s : omputih ok je makan burger,pizza,tu semua..demm..

15 comments:

  1. 1st..haha


    baik wife u khennn?
    hehe..so pasni no bege2 bagai !
    hadap je nasik ke,bihun ke,mee ke plak..

    ReplyDelete
  2. makan ubat. semoga cpt sembuh :)

    ReplyDelete
  3. get well soon ya~ makan jew nasi tu... tp ambil dlm kuantiti siket. tk gemok punye

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. burger3,,,klu slalu mkn burger pn nanti gemok jugak saaa,,,mkn je nasi tu,,,okehh get well soon

    ReplyDelete
  6. bege sama je ker ngan nasik? gemok gak kan? kalo nak diet, kena rancang makanan elok2 baru leh sukses diet tu.


    #untunglah ada wife,hehe :D

    ReplyDelete
  7. @mywife : gila la tu..ekeke..mkn nasik bleh yg,tapi u msk je la ikut selera u..ikut selera i je payah..hehe

    @cik tikah & honey bee : dah baik pon..sehari tu je guling guling sakit..ekeke..

    ReplyDelete
  8. @khairul : hahaha..mesti la bodek2 skit bro..senang dapat..wakakaka..

    @kyra : burger leh mengemukkan ke?bagi aku ok skit dari makan nasik je siang mlm..obesiti aku kang..ekeke..

    @rara : untung la aku..hahaha..
    p/s : kalau ramai bini mesti lagi manyak untung kan..hahahaha

    ReplyDelete
  9. Aku suka gastrik..coz krna gastrik buat berat bdan ku turun hahahhaha...

    ReplyDelete
  10. gila ko..boleh plak suka gastrik..aku separuh nyawa dah ilang rasa duk muntah je tak abis2..kalo bagi demam dgn gastrik better demam lagi aku rasa..

    ReplyDelete
  11. hahaha mesti ko dapat ubat putih yang macam kapur rasanye ..

    ReplyDelete
  12. yela..mane ko tau..ubat kapur cap kapur barus plak tu..memang tak sedap..ekekeke

    ReplyDelete