Tuesday, August 23, 2011

Kisah Majal : telur ayam & seposen..


Adehh,malunya aku semalam..sebabkan seposen je pon..serius la aku tak sengaja la makcik..petang semalam lepas balik kerja macam biasa la,aku akan lepak dulu depan tv layan cerita upin ipin dengan nikita..wakaka..

Habis je cerita tu pukul 6.30 biasanya baru la wife aku nak start masak untuk lauk berbuka..tapi sebabkan hujung minggu lepas aku tak pergi pasar beli barang,so banyak la barang yang habis kan..halnya semalam wife aku suruh aku pergi kedai beli telur ayam dengan minyak masak..aku dengan malas malas pon salin la baju seluar kerja nak pergi kedai tu..duit pulak aku bawak RM6 je yang ada dalam poket..


Aku kalau dah malas,memang malas sangat la..kedai yang sekangkang kera pon aku start motor jugak nak pergi..hahaha..sampai je kedai aku terus ambil minyak masak sepaket pastu telur..masa aku pack telur masuk plastik tu aku dah salah kira pulak..patutnya aku ambil 10 biji je tapi aku dah terlebih sebiji..lol..


Lepas tu dengan konfidennya aku terus pergi kaunter nak bayar..minyak masak RM2.50 + telur 10 bijik RM3.60 kat situ aku dah tak cukup seposen sebab aku bawak 6ringgit je kan..adehh..tapi aku steady lagi..dalam kepala, aku dah pikir kalau tak cukup nanti aku datang la balik bayar..

Tapi time makcik tu nak masukkan telur tu dalam plastik dia boleh kira pulak lagi sekali telur yang aku pack tu..dah kantoi pulak aku terlebih ambil sebijik..adehhh..punya la ketat muka makcik tu pandang aku...mesti dia pikir aku ni teruk sangat nak kelepet telur ayam dia..dah la tak cukup seposen pastu ambil telur lebih sebijik pulak..adehhhh..sory la makcik..serius aku tak sengaja..bukan aku tak boleh bayar pon kalau lebih 4 6 bijik sekali pon..aku tak bawak wallet pulak masalahnya..demm ahh...

So kesimpulannya,mulai harini dan seterusnya aku taknak pergi lagi kedai tu..malu gila aku rasa semalam..malu sebab seposen je pon..Dah la nama kedai tu pon KEDAI RUNCIT SEPOSEN..serius wei..aku tak tipu..nasib aku takda ambil gambar kedai tu..kalau tak mesti korang lagi gelak besar..hampehh...


P/S : kerana seposen rosak susu sebelanga..LoL


32 comments:

  1. oi oii..kedekut apa plak..aku tak bawak wallet je la..adehh..malu sehh..wakakaka...

    ReplyDelete
  2. spatutny cakap camni kat makcik tu: saya nak test ilmu hisab makcik je..kira makcik terror lg la ek ilmu hisab.." pastu letak ar balik 2 biji telur.baru harga kurang dr 6 hengget..kehkeh..

    ReplyDelete
  3. tula...lenkali kuar umah tu bwak je wallet tu.
    malas sgt kan? ambek..
    ptg ni pegi byar balik hutang seposen u tu..hahahaha

    ReplyDelete
  4. pasni kalau nak gi jugak pakai jela menda tutup muka cam perompak tu. dah kata malu kan. haha. lenkali malas la lagi yee.. muahahahahha..

    -spt biasa malas log in tp yg ni takpe.. malas pun takdela kena bayo wpun seposen ;p-

    ReplyDelete
  5. alahai makcik derma jelahh seposen jer..bulan pose ni kalau derma pahala berlipat ganda.cu bg alamat kedai makcik tu..aku nk berjaga2 takut2 aku terpegi hahaha

    ReplyDelete
  6. @neo balano ; memula makcik tu dah kira halal seposen..tapi lepas dia tengok aku amik telebih sebijik terus cam tak ikhlas lak muka..ketat semacam je..wakakaka..

    @chilled ; series malu beb..dah la ade awek kat situ..hahaha..

    @mywife ; u la salah ni suruh i pegi kedai..takmo pegi lagi pasni..ekeke..kang u pegi tolong la bayar balik seposen dia tu ek..

    ReplyDelete
  7. @anon malas login ; anon aku cam kenal je ko ni..sebuk ahh..hahaha

    @cik pha ;dia dah kira halal cik pha,tapi dah kantoi telur tu dah cam tak ikhlas je aku tgk..wakaka..kedai tu kat sri nilam ampang ni je..wakaka..

    ReplyDelete
  8. wah2.. cettt..ckp aku sebuk lak.. aritu beria paksa org komen haha. gasak aku ah nk sebuk ke hape. tak kena bayo seposen pun. muahahahaha..

    -malas tapi tak kena bayo ;p-

    ReplyDelete
  9. tamo-tamo-tamo-tamo
    u yg berhutang,u la pi bayar..ekeke

    ReplyDelete
  10. sabaq jer la..dugaan bln posa nie

    ReplyDelete
  11. kesian nyee.. tp nak gelak jugak... wakakakakka

    ReplyDelete
  12. @miss vivio & cik siti ; oi oii.. jgn nak gelakkan aku sgt..malu seh..rasa macam pengemis telur plak..wakakaka..

    ReplyDelete
  13. adoi...insiden geli hati tu....xpe..joy xgelakkan...nak pnjam seposen x???

    ReplyDelete
  14. hahaha...ciannyerr...nama kedai pun lawak..xpernh dengar lagi kot nama kedai cam g2..hehehehe ^ ^

    ReplyDelete
  15. x sangka kedekut gak ang nie...
    kecian gak kat ang...len kali jgn la macam 2 ag...

    ReplyDelete
  16. @jari cipta a.k.a Joy ; taknak la joy..buekk:P

    @budak si mata empat ; series wei..name kedai tu seposen..wakakaka..

    @mata hitam ; adehh..apa kene mengene kedekut dengan ini cerita bro..aku tak bawak cukup duit je maa..waaaaaaa

    ReplyDelete
  17. Hahaa.. makcik tu kedekut la. Seposen pon nak berkira. Halal kan je la.









    *Lain kali sediakan payung sebelum hujan.. ehh, silap.. sediakan duit syiling sebelum ke Kedai Runcit Seposen.

    ReplyDelete
  18. teringin aku nk tgk kedai seposen tuh wakaka.,
    tp mmg malu ouh XD

    ReplyDelete
  19. @encik fik ; hahaha,sediakan syiling sebelum ke kedai seposen..hahaha

    @chuu ; ko punya pasal petang ni aku pegi curi curi amik gambar kedai seposen tu..esok aku upload ok..wakaka..

    ReplyDelete
  20. Bhahaha..ape pelik bebenor le name kedai..haha...len kali kira bebetul la bro..kan dah malu..ngehngehngeh


    p/s: asal ko x wt muke seposen je dpn makcik tu..

    ReplyDelete
  21. wakakaka..betul la ckp lu..wa lupa buat muke seposen la depan makcik tu..ekeke

    ReplyDelete
  22. huhuhu.. memalukan jew...
    xpe2 kenangan tu.. susah nak dapt k..

    ReplyDelete
  23. wahahahahaha!!!kedai runcit seposen...agknye ramai yg slalu kene xckup seposen kot...dats y name kedai tu cam gtu...;p

    ReplyDelete
  24. Btul tuh! Suka tajuk blog neh...blog sampah, tp interesting...xmcm sampah pon. Follow me back at http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/
    Kiter dh follow anda ke-229!! =)

    ReplyDelete
  25. lepas ni kalau tersedak sgt nak gi kedai tu ko kena pakai topeng la jawabnye ..

    ReplyDelete
  26. @putry arisa ; yela..kenangan yang memalukan..tapi takpe..gua cool je..ekeke..

    @nasyitah ; hahaha..agaknya la..sumpahan seposen..tunggu esok aku upload gamba kedai tu..ekekeke..

    @ninie ; thank u ninie..i blushing ni..ekeke..

    @zaza ; haha..tersedak sgt aku pinjam je tudung bini aku kejap g kedai tu..err..wakakaka..

    ReplyDelete
  27. ahaha.. seposen tuh kalau naik bas tak cukup pun silap hb kena halau turun dari bas derr..

    ReplyDelete
  28. @pandabear ; betol tu bro..tak cukup seposen tak boleh beb naik bas..wakaka

    p/s ; teringat plak member aku cakap dulu..gengter pon kalau naik bas kene bayar tiket gak..lol..takde kaitan..wakaka

    @chuu ; ko tunggu esok petang aku upload chuu..ko punya pasal aku dah pegi snap gambar kedai tu tadi..hahaha..

    ReplyDelete