Tuesday, August 21, 2012

Hari Raya part2 : K-pop raya

Jitra- Setelah sebulan umat islam berpuasa menahan lapar dan dahaga serta melawan godaan hawa nafsu, tibalah hari untuk meraikan kemenangan itu pada hari raya aildilfitri..harap di setiap ceruk dapat menyambut aidilfitri kali ni dengan meriah dan rasa bersyukur terhadap ilahi..

Penulis yang kini berada jauh dari ayahanda dan bonda di Kuala Lumpur,pulang ke kampung halaman isteri di Jitra Kedah untuk meyambut syawal di sini..bagi penulis yang belum pernah beraya jauh dari keluarga sendiri ni merupakan pengalaman baru walaupon sudah dua kali menyambut aidilfitri sebagai suami isteri.walau bagaimanapon keadaan tetap meriah dan penulis dapat la merasai sendiri pengalaman pulang beraya di kampung..

Ok..ada tak gaya baca artikel dalam surat khabar..kehkehkeh..masa aku tulis entri ni sebenarnya aku dah bersiap nak balik ke KL pon..saja dalam rilek-rilek tunggu bini aku balik dari beraya kat kodiang rumah sapa tah, aku capai la kejap lappy adik ipar aku..maka terhasil lah entri ni..hehehe..

Ada sikit isu yang aku nak cakap sebenarnya ni..mungkin agak terlambat dah..pasal iklan-iklan semperna raya tahun ni..memula sekali aku nak pecah rahsia kat korang yang masa aku tengok iklan bernas tu tiba-tiba air mata aku bertakung..defuq..aku tak suka la emo-emo ni..tak rock betul..tapi apa boleh buat..itu pon aku tak sengaja tertengok padahal masa bini aku tunjuk kat youtube aku mati-mati tak nak tengok..dah dia cakap iklan tacing.malas la aku tengok kan.hahaha...

Sebenarnya aku tak berapa setuju la pasal iklan tacing untuk hari raya ni..kenapa ramai berlumba-lumba nak buat iklan sedih je masa orang nak meyambut raya..buat macam nak menyambut ulang tahun kematian plak aku rasa..demm..aku ada perasaan lagi rupanya..apa pon aku tak suka nak sedih-sedih..

Aku paham, motif iklan kononya nak tunjukkan, masih ada orang tak bernasib baik masa orang lain tengah seronok menyambut raya..tapi iklan tu overlah, drama sangat..aku jadi tacing gila..buat la iklan yang seronok sikit..grr.. mohon jangan buat iklan sedih lagi tahun depan..tentang rancangan raya plak, tahun ni ada pembaharuan sikit..alhamdulillah rancangan tv tidak lagi di momokkan dengan cerita-cerita hantu bodoh untuk hari raya ni..(tapi ada satu jugak aku rasa yang zizan belakon tu)..nak jugak..ambik laa..kehkehkeh...

Apa pon rancangan raya yang wtf tetap terlepas untuk merogol minda-minda suci kita..habis jahanam lagu-lagu raya klasik dalam rancangan K-pop Raya..apakah?? apa kaitan k-pop dengan raya..mohon pencerahan..

wtf..

p.s : otw balik kl kang singgah penang dulu kalau rajin nak pekena nasik kandaq..hehe..





17 comments:

  1. Selamat Hari Raya :)

    Jemput Baca/Komen .

    http://mynameishafizah.blogspot.com/2012/08/raya-yang-membosankan.html

    ReplyDelete
  2. aku teringin lak nk tgk, sbb rmai pos sal bnde ni.,curious aku cemanelah rupe dia

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. erk..ko jgan bukan2 sgt boleh tak wadi..haha

      Delete
  4. Pasal iklan sedih tu bagus laa untuk mengingatkan kita jangan terlalu over gumbira sangat nak beraya. Ingat laa org yg bersedih waktu raya. Tak kira, aku rasa bagus! :P

    Kau wat entry ni, baru aku pasan aku cam tak tengok tv pun sepanjang raya ni. Eh, agak sejarah jugak ni. Aku rasa yg sempat aku tertengok Vanilla Coklat Raya ngan cite yg Mael Lambung tu. Tu pun aku terpasan je rancangan tu ngah tayang tp aku tak tengok sgt pun. KPop raya ni lagilah, tak tahu menahu tp dpt bayangkan ke-wtf-nya. Haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa, tak buat iklan tu pon bleh je ingat..raya untuk seronok la..ustaz don cakap nabi suruh kita sambut raya dengan seronok bukan sedih2..soal sedih takde kg ke anak yatim tu soal kedua, yang penting sambut dengan gembira kemenangan sebulan berpuasa..

      Delete
  5. benci lgu raya yang diberi nafas baru,, kalau best tak pe,, ni macm hampeh,, nampk sangat tak de idea nk buat lagu baru,, dok ubah lagu lama lak,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tu la,dah la lagu raya yg baru tak sedap..lagu lama yg sedap pon nak dirosakkan..hampehh..

      Delete
  6. hahaha.. walaupun aku peminat k po tp rancangan ni memang x leh bla.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko peminat k-pop tun..hahhaa..annyeong haseyo..hahaha

      Delete
  7. tak sempat tgok tv aku raya ni.ada ekk kpop raya nie.mmg merogol minda.aku setuju dengan ko.haha..

    pasal iklan bernas tu mmg tacing.byk kali tgok pun tetap nangis.hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin sebab banyak permintaan tu yang ada tu kutu..tah la..

      *aku tacing skali je..hahaa

      Delete
  8. pasal iklan..aku pun rasa iklan raya bernas tu memang bikin tacing..sebab diorang berdua tu OKU kot..tu yg buat aku rasa sedih tengok iklan tu..tapi kalau pasal iklan2 raya or merdeka or apa2 iklan yg pernah aku tengok, aku memang salute kat iklan yg arwah Yasmin Ahmad buat..sebab meaningful..

    pasal k-pop..aku paling sungguh sangat begitu tak suka sekali dengan lagu2 k-pop..sebab sepatah haram aku tak faham..radio sekarang banyak bebenor pasang lagu k-pop..so banyak bebenor jugak la aku tukar2 cenel sebab tak suka dengar lagu k-pop..

    p/s: aku cuma suka 1 jer lagu k-pop..lagu Oh - Girls Generation..itu pun sebab ex-gf aku suh tengok video klip diorang..nasib baik lawa2..kahkah

    ReplyDelete