Wednesday, June 12, 2013

Cinta vs Materialistik..

assalammualikum wbt..

Wujudkah wanita yang memilih harta berbanding cinta atau dalam bahasa mudahnya perempuan materialistik?..dari pemerhatian dan pengalaman aku..wanita metarialistik memang ada dan bersepah..tujuan metarialistik ofcoz nak kemewahan..tapi kalau nak dibandingkan harta dengan cinta ni, macam ada yang tak berapa kena la aku rasa..dan ni la isu yang aku nak kupaskan..cewahh.. kehkehkeh...

Citer pasal perempuan metarialistik ni sebenarnya bagi aku hanya lebih di gembar gemburkan media je dalam drama dan filem melayu ni.. asal pompuan mata duitan je mesti tak pandang laki sengkek walaupon hensem dan baik..pastu eksyen gila babi..tapi kesah yang digambarkan dalam drama tu biasa la kan..lebih-lebih sangat dan tak sampai kesudahan pon..hahaha..antara yang aku ingat, citer pisau cukur lakonan maya karin dengan fazura tu...tah apa-apa je citer tu..tapi sebab dulu aku suka fazura, tengok gak la..haha..



Apa yang aku nampak perempuan materialistik ni sebenarnya jiwa kacau..dan kadang-kadang forever alone..tu yang buatkan dia anggap duit segala-galanya...tapi aku tak salahkan diorang ni..kalau dia materialistik yang tak bergantung dengan mana-mana bf, sugardady tapi memang mengejar kemewahan atas usaha sendiri, apa ada hal kan..duit dia sendiri...lantak la..

Tapi bila ada yang mengeluarkan statement "ciri-ciri lelaki idaman aku mestilah kaya" atau "cinta tak boleh bagi makan anak orang" aku rasa orang laki yang masih mencari calon isteri baik abaikan je orang camni..hahaha..serius apa yang dia cakap tu, masih menunjukkan dia belum matang..bagi la peluang dia jadi pisau cukur dulu puas-puas...hahaha..

tengok umur cukup la..hahaha


Antara ciri-ciri, perempuan materialistik ni memang cita-cita nak cari bf, laki kaya je..takda duit takda cinta..hahaha.watdepap...tapi aku jamin la kalau niat dah salah, tu bukan cinta walaupon laki tabur kau duit..dan tak mustahil la tetiba dia jatuh cinta dengan orang biasa je..hahaha..korang kena ingat, kalau dah namanye cinta, takda maknanye harta jadi ukuran beb..biarlah laki tu posmen ke, pelukis pelan ke, pakai kapcai ke.. kalau dah cinta, tetap laki tu dia terima..bawak datang la orang paling kaya kat dunia pon dia tak pandang dah..masa tu feel bukan cinta untuk pegi shopping lagi kalau tengok hp pon dah sengih bahagia sorang-sorang..hahaha..

Kalau diberi pilihan, sorang laki biase, sorang kaya, tapi hati korang ada kat laki biase ni...ye ke korang nak pilih lelaki kaya?..hanya tuhan je la yang tahu..tak alami sendiri sapa tahu kan...tapi pendapat aku la, kuatnya kuasa cinta tu, harta, kemewahan, wat ever, takleh lawan kuasa cinta yang Allah kurniakan..biar la sebelum tu kemain lagi tak nak laki miskin, nak yang kaya je..tapi bila jodoh yang sebenar muncul, baru korang tau..hahaha..masa ni sebab dah cinta betul, susah bersama pon sanggup..


So, kesimpulannya cinta takleh dibandingkan dengan harta, sebab apa yang kononnye di bandingkan tu bukanlah realiti cinta yang sebenar pon..cuba laki kaya tu tetiba muflis,ofkos korang yang materialistik ni pon nak tinggalkan dia kan..tu bukannye cinta bai..tu forever alone..kehkehkeh...apapon harap korang paham la yang entri ni bukan aku nak mengata orang perempuan, cuma nak bagi pencerahan yang perempuan materialistik ni sebenarnya belum jumpa cinta sebenar jer, sebab tu dia bleh cakap camtu..hehe..


p/s : jiwang lak entri aku ni pahal..hahaha


30 comments:

  1. Replies
    1. patut la org miskin macam aku ni xde org nak..huh!!

      Delete
    2. erkk..aku lak rasa frust..baru ingat nak loan dengan ko..waaaaaaaa...

      Delete
  2. lelaki materialistik xde ke :o ahhahah!! lelaki kaya xleh caye sgt skrg ni.. :p y penting , boleh tanggung keluarga :) thats all..tq ^^ hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade tu ade..tp kurang di isukan..apapon kalau berbalik kes ni, baik laki atau pompuan sama je..dia belum jumpa cinta sebenar, tu pasal bleh cakap camtu..

      Delete
  3. Kau kenapa? Kena reject ngan pompuan materialistik ker? Hahhaha nak yang kaya raya kalau kedekut taik idung masin watpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah bandel ni. aku pula sentap baca entry ko nih, bandel. haha..

      Delete
    2. Ade ke org kaya kedekut? Kesiannye..aku tak penah try pon pompuan bling2 ni..tak berani..haha..

      Delete
    3. adoii ha..lawak la ko ni..hahahaha...

      Delete
  4. yang best sebenonya ialah dapat cinta dan duit sekali. Baru boleh bahagia. Kena gigih sama2 la cari rezeki.Dah kawen tp selalu gaduh sbb x cukup duit, cinta pun boleh melayang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang pompuan ni aku paham kak..kalau dia dah sayang dia tak kisah apa pon..tapi sebelum kawen la..dah kawen lain plak..macam2 dia nak..hahaha..

      Delete
    2. mula2 mmg la cinta....pastu baru dtg materialistiknya. Semua perempuan materialistik la bundle. Cuma boleh fikir realistik atau tak je. hehe..

      Delete
    3. tumpang lalu... nak setuju kat sini sikit. hihihihi
      lagi kan, its ok to be materialistik, asal jangan jadi pisau cukur sudah. Bundle kau terbalik la, sebenarnya pompuan ni sebelum kahwen jer nak itu ini, dah kawen and terbukti boleh dapat itu ini, jadi tak kisah. kalau ada yang dia nak pun, untuk kebaikan dan kesejhateraan seisi keluarga, kasut... beg, mekap.. kan untuk tok laki tu. muehehhe

      Delete
    4. ye ke aku terbalik..yg aku tau sebelum kawen ok je terima seadanya sebab sayang..bila dah kawen ade je yg kurang yng jadi isu..tp untung la kalau lepas kawen boleh dapat itu ini..bukan semua orang senang dora..haih mung ni..

      Delete
    5. eh maksud aku kalau sebelum kawen dah dapatitu ini, bila dah kawen cool jer tak nak itu ini lagi dah. Haaaaaa kekdah dia. Cer tengok, masa lom kawen tip top meletop bergaya sakan, dah kawen semua lepak berkemban gantung jer muahaha.
      Untung pun mereka yang boleh dapat itu ini, aku sendiri tak mewah weh, ada seadanya jer, tapi atas nama cinta, relakan saja. Muahaha dah mengarut ciao.

      Delete
  5. Harta?duit bermula dari cinta....percaya tak..?

    contohnya, mula2 seseorg tu xde apa2..tapi bila dia dah mula bercinta dgn seseorg, dia cuba jadi terbaik utk seseorg tu. dia bkerja keras untuk kumpul harta/duit sebab nak bahagiakan cinta dia tu...nampakkan...?

    Tapi, dekat sini sebagai perempuan, kenalah main peranan, laki dah cari duit payah2 jgnlah nak jadi pisau cukur lak, kalau duk cukur tak berhenti, bila nak kawinnyakan..sebaiknya cubalah bsederhana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju ngan ko nur..lagipon apa nak hirau..rezeki tu ade je..lagi lepas kawen lagi bnyk rezeki tu datang..

      Delete
  6. errr..seb baek aku bukan pompuan materialistik..bakal laki aku jangankan kereta, moto pun takda tau..tapi terima je die seadanye..8 tahun kawan wei..cinta sungguh2 ni..haha..ala..kalau aku nak mende2 alah materialistik tu, aku boleh usaha sendiri untuk dapatkan..lagi puas hati dan berbaloi..dapat dgn usaha sendiri..wasehh! :P

    ReplyDelete
  7. doctor love bundle,, hahahaha,, ye love memang no satu, duit no 2. tapi dia sama penting,, ok tak? hehe

    ReplyDelete
  8. Ada kawan aku... dia ada bf yg biasa... baik.. warak... tapi mak dia terima pinangan sorang lelaki kaya. then kawan aku tu redha dan ikut je ckp mak dia. So, cemana? Dia tak materialistik kan?

    ReplyDelete
  9. Lelaki materialistik pun ada..Mohon pencerahan...

    ReplyDelete
  10. sila buat perbandingan di antara lelaki materialistik ngn pmpuan materialistik.. kalo bleh, ada statistik skali.. sbg bukti.. Heheee

    -Chips-

    ReplyDelete
  11. ada harta baru la orang pandang...

    ReplyDelete
  12. 1- Materialistik ngan mata duitan sama tak?
    2- Kalau gila duet tapi atas usaha sendiri tu dikira materialistik gak ke?
    3- Kalau yg kata "centa takleh bg makan anak orang" tu pangkat makcik2, contoh mak pompuan yg kita suka laa, kiranya makcik tu tak matang lg gak laa? Hahaha
    4- Aku setuju duet takleh dibanding ngan harta. Tapi aku cam agak percaya drpd duet boleh wujudnya centa. Ehh? Ramai kata centa takleh dibeli. Tp aku rasa ramai je pompuan yg boleh jatuh centa ngan laki tua muka tak ensem asalkan kaya. Jodoh memang lah jodoh. Tp apa pendapat Dr. Love Bundle?


    Hahaha. Banyak pulak kemusykilan aku yg memerlukan pencerahan dlm entry ni :P

    ReplyDelete
  13. errr.. duit tu mmg la ada dalam list tp bukan no satu la. mungkin no 4 ke 5 ke.. keperluan ok. ;)

    ReplyDelete
  14. hai bundle...

    walau aku tertinggal keretapi, aku tetap nak komen sungguh-sungguh... haha!

    materialistik ni memang la perempuan yang suka lelaki kaya. ada jgk perempuan yang kalau lelaki tu tak pandai tak mau nak kapel gitu-gitu.

    dulu, aku ada letak list dalam lelaki idaman aku lah bab-bab harta ni. memang kalau boleh nak aim yang kaya je.

    sekali tuhan uji aku dengan Encik L ni, takdak harta lansung. betul lah, kalau dah jodoh dan cinta hakiki orang cakap...

    siapa pun dia, kau tetap akan sayang...

    kan kan....?

    ReplyDelete
  15. kesimpulannya jelas terletak pada ayat penulis yang terakhir..
    "..perempuan materialistik ni sebenarnya belum jumpa cinta sebenar jer, sebab tu dia bleh cakap camtu.."

    ReplyDelete
  16. dats why la kita lebih baik jan berharap pada lelaki sgt... be understanding :)

    ReplyDelete