Wednesday, October 9, 2013

Selamat Hari Raya Aidiladha 2013/1434H..

assalammualaikum wbt...

Lebih kurang seminggu dari sekarang kita akan menyambut Aidiladha 1434 hijrah..semoga jemaah jemaah haji yang menunaikan haji pada tahun ni berada sihat-sihat la dapat beribadat kat sana dan selamat kembali ke Malaysia beserta Haji yang mabrur..

Orang kita kat sini pulak macam tradisi biasa je la kan..asal raya mesti nak balik kampung..pada yang berkemampuan pulak digalakkan membuat korban..ada daging lebih tu nanti boleh la deliveri kat aku ye..tulang pon aku terima..sedap buat sup..hahaha..

Kadang-kadang bila terbukak kat tv alhijrah yang ada live keadaan di Makkah tu, sikit sebanyak membuatkan aku rindu Tanah Suci tu..tak tau la bila boleh pergi lagi..cuma pengalaman pernah sampai kesana membuatkan aku terasa nak kesana lagi..


Setiap waktu solat gerenti takkan miss la ke masjid beb..jangan cakap setiap waktu, kadang kadang tu dari zohor ke asar dan magrib ke isyak memang dah tak keluar pon dari masjid..gitu la nak gambarkan seronoknya duk sana..kat sini  plak..hurmm...ape pon solat tu jangan tinggal  ye adik-adik..hahaha..

Baik masjidilharam ataupon masjid nabawi, keadaan kat dalam tu memang tenang dan sejuk je..nak dengar usrah atau tazkirah yang ada kat sana tu memang sepatah haram aku tak paham kan..so untuk orang-orang jahil macam aku ni just perbanyakkan je la qada balik solat-solat yang tertinggal tu..bila keadaan luar dah sejuk sikit baru la pi buat umrah lagi..gitu la kekdahnya.haha..

photoshop fail..

Jadi kepada semua kengkawan belog, pembaca, dan seluruh umat islam seluruh galaksi , aku ambil kesempatan ni untuk ucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidiladha, maaf zahir batin..semoga kita diberikan kesihatan yang baik, umur yang panjang, dan dimurahkan rezeki untuk terus hidup menuju kematian..




35 comments:

  1. selamat hari raya bandle...

    tahun ni festime raya haji jadi isteri...

    sedikit nerves la saya...

    hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..jadi bini orang dihari raya raji pon boleh..tp selamat la ko takde kuar duit raya kat budak2..untung la tu..hahaha..

      Delete
    2. huahua...

      tunggu je la taun depan azab aku...

      hahaha.

      Delete
  2. selamat hari raya haji utk warga2 haji..

    eh eh.. mna ko rembat gmbr tu?? gmbr ko ke tu?? hahaha tetiba pulak ada kat ctu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gambara aku la..tp aku edit je tu..hahaha

      Delete
  3. selamat ari rayew. Aku tak balik kampung raya ni. Mat Azghul tak dpt cuti. Melangut je la kami anak beranak kat PJ tu nanti di hari raya.

    ReplyDelete
  4. Selamat menyambut hari raya aidiladha bundle

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya aidiladha !
    masak ape maaa
    bau wangi sampai sini ~

    ReplyDelete
  6. hi bandel.
    hi sha.
    hi liyaa.
    hi chuu.
    hi aein.
    hi punzel.
    hi payeh.
    hi syida.
    hi fik.
    hi Min.

    Ada lagi 3 kali ahad untuk ditempuhi.. Beg mak aku kena seluk 2 hari lepas masa perjalanan ke masjid. Hilang enpon dia. Sedih-sedih dia kat sana sbb byk video arwah abah dlm enpon tu. aku pun taktau nak positifkan dia camne..

    Selamat Hari raya bandel, wazi dan wani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai kak nanie...

      tabahkan mak kak nanie yer...

      mgkin ada hikmah sbliknya...

      Delete
    2. Hai nanie. Harap tabahkan mak tu ye supaya fokus ibadat dekat sana.

      Delete
    3. selamat hari raya aidiladha ha,,bertabahlah

      Delete
  7. Dah sampai sana ye bundle. Salamat Hari Raya Haji.

    ReplyDelete
  8. Selamat hari raya aidiladha bundle...

    Sekurang2nya bundle pernah juga jejak sana kan...
    Nur yg belum jejak ni..teringin sgt nak jejak..tapi entah bila la agaknya....

    Moga2 suatu hari nanti bksempatanlah hendakNya....insyaAllah.....

    ReplyDelete
  9. Selamat hari rayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. aku lpas sembahyang raya, aku tdo

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya aidiladha..selamat tido wan

      Delete
  10. ko edit fail sbb jeans n t-shirt tu..cuba masuk pic kacak bergaya berjubah,mg ngam la.huhu

    selamat hari raya haji.raya ni aku keja.ot 12 jam, masyuk.muahaha...

    nasib kmpg dekat,lepas keja bley balik kmpg berkorban..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...edit tapi asli tu kutu..aku je tak berjubah kat mekah tu..hahaha

      Delete
  11. selamat hr raya bundle..
    alamak..belom aply ct isnin dpn..mana borang cuti ni..
    balik kg..oo..balik kg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya aidiladha puan lala

      Delete
  12. Rinduuuuuu nak kesana lagi
    Harap2 ada kesempatan lagi

    malas login

    ReplyDelete
  13. Selamat Hari Raya Aidiladha :)

    Aah, even tak pernah pergi pun, tapi bila tengok kat tv rasa rindu jer...
    Semoga dapat jejak kan kaki ke sana satu hari nanti

    ReplyDelete
  14. Semuga aku dipanjangkan umur, dimurah rezeki, diberi kesehatan dan kesempatan untuk jejak kaki dan hati ke sana. Insyaallah, one day. Semuga kau pun dapat jejak lagi. Selamat hari raya Aidiladha yang dah lepas Bundle. Hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya aidiladha..

      aminn..semoga sampai..

      Delete