Tuesday, March 31, 2015

Giesti, Hudud dan Termengandung lagi..

Assalammualaikum wbt..

Dengar-dengar cerita kerajaan nak guna sistem Giesti dah mulai esok 1 april 2015..betul ke?..isk..isk..sory la, aku baru je keluar dari gua semalam..bukan troll ke nih?hihi...

Tapi takpe la, kalau ye pon, sebagai rakyat Malaysia, aku juga menyokong sepenuhnya tindakan kerajaan mengenakan cukai GST untuk memumuk sikap berjimat cermat seperti yang Amran Fans cadangkan..betul-betul bernas cadangan  beliau...


Aku tak tau la berapa plak harga lampin pakai buang lepas ni..kalau anak aku sorang tu dah boleh stop pakai lampin lepas ni, ok la sikit belanja tu pasal yang lagi sorang pulak dah on the way...alhamdulillah bini aku mengandung lagi, dah dua bulan..hihi...kalau nak pikir soal bajet, memang tak lepas..tapi insya'allah la, rezeki budak tu ada la nanti ye dak..

Lagi satu yang kecoh sebelum ni ialah pasal Hudud kan?..dah tu ada plak yang buat video mengkritik pihak yang perjuangkan hudud ni terlaksana sekadar agenda politik..adoilah..benda camtu tak lawak pon..benda baik sokong je la..saja buat nampak jahil sangat pahal..tu kan hukum Allah..jangan lepas ni ada lawak "hudud bakal diswastakan" dah la..fuhh...



11 comments:

  1. pasni.. kompem2 la aja ank aku xpkai pempes.. tahniah pakcik.. bkl jd bapak g skali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah besar kene la ajar mell..kita gak jimat..
      tq mell..lagi sekali pon boleh..hahaha..

      Delete
  2. memang betul , kene la pakai lampin , pakai cuci :)

    http://matalensajemariberceloteh.blogspot.com/2015/03/job-party-birthday-ruby.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. lampin pakai cuci tu takpe la emma..amran bg tips tu lampin pakai buang tp guna semua..hahaha..

      Delete
  3. anak aku pakai CD kt rumah. hantar pengasuh n outing je pakai drypers. nak jimat kena rancang dari awal.basuh lampin mmg lawak bodoh la.hahaha pasti kena ajar free diapers ja la

    Tahniah sebab isteri ko dah termengandung.haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, ko guna lagi..aku ingat lagi entry ko pasal CD tu..tapi kalau kat aku macam kurang rajin je nak cuci2...nak cuci botol susu pon aku malas kan..ekekeke..

      tq kutu..rezeki....hihi..

      Delete
  4. ayah pun kena tau lipat kain lampin - utk bayi lelaki dan pmpuan lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu masa kecik2 biase je tgk mak aku lipat kain lampin tu...tapi skg nak pakai camtu tak sesuai dah bro..tak rajin..beli jela pakai buang+recycle bak kata amran..haha..

      Delete
  5. hihihi.

    aku dh tengok impak gst kan kawan aku ada anak tiga.

    nampak die runsing nak beli pampers.

    smpai makan tengah hari kena berjimat

    kbai.

    ReplyDelete