Thursday, February 20, 2014

Teori evolusi yang memualkan..

amaran : entri ni mengandungi unsur-unsur riak, lucah,dan troll yang tidak keterlaluan.

assalammualaikum wbt..

Kalau mengikut kalendar hijrah, tahun 1435 ni umur aku dah 30 pon sekarang..kalau ikut masihi je belum genap lagi..apa pon usia se gini orang cakap dah kira dewasa la ye dak..cumanya, kadang-kadang aku macam tak rasa pon lagi aku dah macam tua..rasa macam  muda je, macam comel je lagi...ekekeke...

Bukan apa, macam aku penah citer dalam entri 2 tahun lepas ( kalau korang ada baca la), masa tu umur aku kira 28 la kan..makwa promoter P1 wimax  yang aku citer tu duk ingat aku baru dalam 18 -19 tahun..bayangkan punya la jauh lari..10 tahun kot perbezaan salah dia teka...hehe..

Macam tu jugak kalau time aku keluar dengan bini aku then terserempak dengan kawan-kawan lama aku masa sekolah dulu..baik laki atau perempuan selalunya bini aku akan tanya orang tu sapa...dan selalunya bini aku ni mesti bengang la bila aku cakap dia kawan sekolah tak kira sebaya atau lagi muda dari aku..

Amar wazi & ymbundle

Bengang tu tak lain tak bukan sebab dia tak leh terima kenyataan je yang laki dia ni nampak jauh lagi muda la dari kawan sebaya aku atau yang lebih muda..tambah pulak aku saja membongkak diri sikit depan dia kan..makin bebulu la dia dengan aku..hahahaha..

So tu sikit sebanyak intro yang harap korang boleh hadam..kesimpulan intro ni walaupon aku dah 30, keremajaan aku nampaknya masih kekal..thank you Allah..

Cuma apa yang aku nak cerita kali ni dan ianya adalah fakta.. cerita ni bermula masa aku kecik-kecik dulu la..dalam lingkungan umur 13-15 kira dalam awal-awal baru baligh la tu kan..jerawat batu baru nak tumbuh..hahaha..keadaan masa tu memang twist sangat la banding sekarang..aku percaya budak-budak laki lain pon sama je kot macam aku..

aku tak tau la ada hasil ke tak guna minyak ni sebab aku tak penah guna..
tapi minyak ni memang top dulu..satu lagi tancho..kehkeh..

Masa ni, kemain lagi aku nak berlagak dewasa..kalau tumbuh je sikit misai macam bulu kucing tu pon dah suka sangat dah tu..sampai ade jugak yang obses nak nampak berbulu sikit tu yang siap guna minyak bon, minyak zam-zam la nak bagi cepat tumbuh misai (ni bukan aku)..ye beb..gua tak tipu la..

Eleh yang perempuan pon apa kurangnya..korang toksah nak tipu aku la..masa korang usia-usia tu pon lebih kurang je..masing-masing nak belagak dah dewasa..padahal bubis baru nak up..masa ni  pakai bra opkos nak yang sponge tebal je bagi nampak mantap dan dewasa kan..kahkahkah..

Now bila dah 15 tahun berlalu..aku rasa kebanyakkannya terutama perempuan dah tak nak atau tak suka lagi bila engkorang nampak dewasa lebih dari usia..ye kan..tu pasal la laku produk makeup..hahaha..tapi lelaki ni kurang la amik peduli sangat hal-hal ni kan melainkan lelaki metrosexual..ah, metrosexual tu gay..abaikan...

budak ni dressup style org dewasa pon nampak tetap muda..
harap jangan korang jangan pakai baju baby kiko sebab korang tetap tua jugak..

Tapi tengok la sekarang..kalau dulu sibuk je nak berjanggut bermisai cepat sebelum sampai masanya, lani aku pon dah naik boring nak shave misai selalu..masa takde bulu nak bulu, bila dah ada bulu, taknak pulak..kehkehkeh...kena plak bateri shaver habis lak masa shave baru sebelah misai..siakk..memang stress..hahaha..

Cuma bagi pendapat aku dalam kes-kes terpencil macam yang terjadi kat aku ni..aku bukan nak cakap kawan-kawan sebaya atau yang lagi muda dari aku tu yang nampak tua, yang sebenarnya diorang ni umur dengan rupa tu seimbang je..dah umur 30an, pangkat bapak, mak orang, manakan nak sama dengan rupa budak baru habis SPM..redha je la..dua perkara takleh elak punya..tua dan mati..aku lain la..usia tua pon masih awet muda..kahkahkah...


p/s : rasa macam tak kena je tajuk dengan citer ni..haha..


26 comments:

  1. bajet ko nk komen pasal daisy flower.

    sekian ai hampa.

    haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasal daisy flower tu aku tak pandai nk cakap ape la punzel..apa yg aku nk cakap, aku tgk.org lain dh pon cakap..sume dia dh jawab..tak fair la kan kalau aku kutuk dia kat sini lak..lantak dia la..haha

      Delete
    2. sebab ko guna perkataan evolusi...

      tu tajuk feveret tu...

      haha...

      Delete
  2. untuk gmbr yg no 1 tu memg aku tak leh terima 100 % bundle.. dan gmbr yg no 3 tu hensemnye dia.. dan dan dan ko memg dah tua pun haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu gambar lama..ekeke...

      ko google name alonso mateo..

      Delete
  3. amar wazi nampak kacak dlm gmbr tu.
    yer le. aku setuju kau awet muda. nak buat cmner, anugerah Allah SWT utk kau.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tu amar wazi lain ha..syukur la aku dpt awet muda kan..tp lama2 dimakan usia la jugak..cuma lambat sikit..hehe..

      Delete
  4. minyak tancho?? wakaka..aku xleh lupa minyak ni..


    yela, nk kata ko still muda even umur dh 3series..mcm tu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik..ko pon tau..takkan pompuan pon nak pakai tancho..ekeke..

      betul la tu tina..3series tu no je..rupa tetap muda lagi..hahaha

      Delete
  5. bundle ni tak habis2 dgn muda dia.. hahahaha.. nnti dah jumpa, kita try berdiri sebelah2.. kot nampak sebaya ye dak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ternyatakan kita nampak sebaya....hahaha

      Delete
  6. so dlm thun masihi umur ko muda lagi lah kan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahun ni jugak masuk 30..tpi belum cukup bulan je..hehe

      Delete
  7. kesimpulannya, kau awet muda pasai letak minyak bon tu ker? muehehe ker kau pakai minyak cenuai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tak pakai la minyak bon tu oii..haha..tak pakai pon dah jadi muka bulu gak ni..adoii..hahaha



      Delete
  8. ni nak kata awet muda la ni....?

    telan collagen bape kilo tah nim..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. masuk bakul angkat sendiri nana..haha..

      euww..kolegen tu busuk la..hanyir

      Delete
  9. Weh apa tips nak naik misai macam kau cakap hari2 kena cukur. Aku susah gila nak naik misai. Nak gak macho macam kau. Profile pic dah hensem gila

    ReplyDelete
    Replies
    1. mane aku tau..aku tak pakai pape pon..ko try la minyak bon tu..haha

      Delete
  10. Tajuk macam diskusi ilmiah.
    Sekali tu diskusi tancho dan evolusi misai.

    Bebulu aku dengan ko bund.
    Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..tu la aku pon rasa tajuk ngn citer lari je..ekeke

      Delete
  11. ye bundel.. mmg ko nmpak muda dari usia.. -_-

    ReplyDelete