Friday, January 10, 2014

Hot : Felixia

assalammualaikum wbt..

Tak tau la aku ni yang noob ke tak lambat dapat tau kisah ni, tapi dari tarikh posting entri blog makwe tu idok la lama sangat..baru bulan 12 yang lepas je..kisah ni ecely aku dapat dari video yang salah satu page macai ni post kat FB.. makwe comel ni telah diundang ke rancangan TV Al-hijrah bercerita tentang perubahan dia yang kini lebih selesa menutup aurat dan berhijab..

Mungkin geng-geng hijabista, fashionista, kaki fap2 dah kenal kot makwa yang aku maksudkan ni..yup, beliau ialah Felixia Yeap..seorang professional Model, Ex-Playboy Bunny , Playboy Model , Mermaid dan Blogger..orang KL tapi dibesarkan kat Ipoh..

Seriusly aku tak kenal pon sapa dia sebelum ni..Tapi lepas aku tengok video tu dan aku google image untuk lebih kepastian tentang dia, huh..memang boleh membuatkan hidung berdarah jugak la..macam aku tulis atas tadi, bekas playboy bunny kot..kehkehkeh..




Sesungguhnya aku kagum dengan amoi ni...aku ingatkan dia dah jadi seorang muslim bila diundang ke Tv Al-Hijrah ni lengkap dengan Jubah muslimah dan bertudung tu, bila tengok sampai habis rupanya dia belum pon lagi Islam..apakah??..

Dari apa yang amoi ni cakap pon aku macam tak percaya boleh keluar dari mulut seorang yang bukan Islam tentang dia nak terus berhijab dan menolak job yang kena bogel bogel tu..dia lebih rasa dihormati dan selamat dengan menutup aurat..dia percaya rezeki tetap ade dari tempat lain selain jadi model fap material orang lelaki tu..wooaa..

  nak tengok gambar yang hot? google sendiri..haha..

Bukan nak cakap apa la kan, andai la aku ni seorang makwe yang tertulis islam kat mykad tapi aku tak tutup aurat, serius aku malu dengan amoi ni..tu belum kira dosa lak kan..lu orang pikir pon leh pikir sendiri..

Tapi biasa la, tetap ada orang tak puas hati dengan dia..terutama tentang gambar-gambar sexy dia yang masih ada di facebook..kehkehkehkeh..apa la yang orang susahkan sangat tentang gambar-gambar sexy dia tu tah, dia bukan Islam pon lagi..bukan dia tau hukum hakam pon..kecoh betul la..korang leh baca penjelasan Felixia sendiri ni kat blog dia ni untuk lebih lanjut ..(LINK)

Tapi bagi aku sekurang-kurangnya dia dah tinggalkan la bidang tu..dan paling yang aku respect, dia nak terus cuba menutup aurat..rare baq hang..semoga Felixia akan diberikan hidayah..



12 comments:

  1. Cantiknya dia.. moga terbuka pintu hidayah dia untuk peluk islam.. amin..

    ReplyDelete
  2. hidung aku dah berdarah ni... Bini lak gi kerja... Aduyai... Ko la ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nah tisu..lap dulu..kang bini balik jalankn tanggungjawab..ekeke

      Delete
    2. ewah kemain lagi engkau ni broo. btw, aku dah delet wechat la. ada wassap je skg.

      Delete
  3. aku pun tak paham spesis yg msh xpuas hati dgn dia psl gmbr dia yg byk terdedah smpikn lelaki byk yg berdarah hidung.. dia bkn islam pun.. mcm ko ckp, dia bkn tau hukum hakam..


    aku sendiri termalu dgn dia..

    ReplyDelete
  4. aku pun ade gak baca pasal ni hari tu.. memg kecoh la kat blog dia org dok sibuk suruh dia buang gmbr2 dia yg seksi meksi tu. tak paham aku dengan org2 yg komen tu. Padahal dia belum pun masuk islam. Orang ni kadang2 komen pun tak fikir dulu.

    ReplyDelete
  5. tutup aurat ni, bila ikhlas akan jadi menda mudah...
    dan tgk..dia pun cantik bila btudung...
    lepas ni mana tahu kalau2 dia nak peluk islamkan...

    ReplyDelete
  6. Dr yg aku baca kt blog dia, dia mcm tgh belajar lg pasal Isalam. InsyaAllah kalau diberikan hidayah kembali la dia kepada ajaran islam nanti.

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah .. moga dia dapat mendalami islam itu dengan sebaiknya..

    ReplyDelete
  8. tapi die maseh belum masuk islam lagi...

    kadang-kadang hijab fesyen baru ni bagus jugak eh...

    kan Allah SWT akan beri hidayah kepada sesiapa yang dikehendakiNya...

    errm...

    ReplyDelete
  9. Dia siap boleh alhamdulillah lagi kot dalam interview tu

    ReplyDelete
  10. Erm.. Gaya hidup Islam ni saya gambarkan bersih dan dari segi akhlaknya juga bersih. Jika rujuk sunnah nabi, memang benda positif. Bagi bukan Islam (saya masih belum Islam - Apple), saya rasa permulaan seseorang menerima hidayah tidak sama. Ada yang dilahirkan dalam Islam, ada yang bermula dengan membaca buku tentang tokoh Islam, ada yang mungkin dalam mimpi, ada melalui kawan dan sebagainya. Ada yang secara perlahan, macam saya, saya mengamalkan solat 5 waktu, hampir tiap hari ke masjid dan menonton video Ustaz Dzulkarnain sebab dia suka meletakkan dalil dan fakta selepas sesuatu hujah. Mungkin itu cara sebahagian daripada kami. Bukan hidayah takde, cuma ia perlu prosedur tertentu (rujuk PERKIM) untuk benar2 berada di jalan yang benar. Huhu.. Hanya menumpang di Bumi Allah ni.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...