Thursday, February 7, 2019

PENYELESAIAN MASALAH GILA KOPI.

Assalammualaikum wbt..

Dalam entri ni, ada dua perkara utama aku nak story berkesinambungan dengan dua entri yang lepas..pertama, tentang aku nak jadi coach untuk bini aku diet tu..kesimpulannya "misi gagal" ..tak sampai seminggu pon dia mampu diet ni..tu la sajalah cerita sedih untuk kali ni, tak mampu ulas panjang lagi..hahaha...

Hal kedua berkenaan tebiat kemaruk kopi aku ni..alhamdulillah, aku dah jumpa solution..jimat akhirnya poket aku ni..tak sia-sia aku tekan butang share blog ni untuk kawan-kawan kat facebook baca dan akhirnya ada feedback dari sorang member ni..

Yang bestnya, dia siap tolong belikan lagi..bukan semata kopi, tapi ada item lain macam tapak penapis dan kertas penapis dia skali..tu pon kena beli kat tempat berlainan dari kopi..memang aku hargai sangat la..

So, aku nak share pulak kat sesapa yang kot ada masalah kemaruk kopi ni gak..semoga masalah tu boleh selesai..pertama sekali, kena la minat kopi sebenar..bukan jenis hat minum kopi hipster macam frappe tu..kalau minat kopi o takpa..lepas tu kalau nak minum cappucino ke latte ke frappe sekalipon,  tu just olahan sendiri..yang penting bahan utama iaitu kopinya kena betul..

pilhan aku dah tentulah espresso..

Pertama sekali, sila dapatkan kopi Ikea..yup..Ikea tempat jual perabot tu..korang kalau biasa pegi Ikea, kalau perasan tu, perasan la ada satu cafe or shop lepas dari kaunter bayaran tu tempat jual kopi ni..aku cerita ni base on member aku bagitau jer pasal dia yang tolong belikan..aku ni jarang sangat nak ke Ikea tu..

Dan kopi ni ada beberapa jenis la.tu terpulang selera masing-masing..macam aku, aku memang ambil kopi yang paling kuat..jangan risau kalau tak tau kuat ke tak kopi tu pasal kat bungkusan dia ada label macam bar bateri handphone tu..kalau penuh tu tandanya kuat la dan sebaliknya kalau kurang..

So bila dah dapat kopi, barang lain yang korang perlu ada adalah penapis..kemungkinan ada jual juga kat situ..tapi kalau ada mungkin harganya agak mahal..tapi jangan risau, pasal pegi cari kat DAISO jer..benda alah tu macam ni..

yang bentuk cawan tu tempat letak kertas penapis tu..dah tu jangan lupa beli kertas dia sekali....
Bila dah cukup barang-barang yang korang diperlukan..lalu depan mc cafe, korang korang lambai  jela pasni..pendapat aku, kopi ni dah memang dah kena sangat dengan cita rasa aku..aroma, rasa dia memang aku gerenti sama je dengan americano yang biasa aku beli..baik ais atau panas, takda masalah..so jangan bazirkan lagi wang anda..hahaha..



P/S : mesti casher familymart tu rindu aku dah berapa hari tak datang beli kopi..hehe..

11 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Siapa yg gagal diet tu.. Haha tak senonoh btol

    ReplyDelete
  3. oh.

    yang ni korea sangat ni.

    huahuahua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. korea apa punzel..tak paham lak aku komen ko ni..hahaha

      Delete
    2. aku teringat citer cofee prince bandle.

      tu psl aku panggil ko korea sangat.

      hih hih.

      Delete
  4. Aku pegang kopi ni masa gi cafe kat ikea minggu lepas tapi tak beli sebab banyak jenis kopi dah kat rumah yang tak habis2 lagi minum 😂

    Semoga kopi ni berkekalan dengan kau. Hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko abiskan dulu kopi kat rumah tu payeh..nanti rase kopi ni plak..power woo..

      Delete
  5. aku bancuh kopi essenso je.. pahit nak mamppp.. tp demi diet, aku gagahkan juga telan.

    ReplyDelete
  6. tak pernah try lagi ni. biasa order ngan member kopi kampung kilang family dia je.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...