Wednesday, June 17, 2015

Arabisasi : Peng-Araban Bani Melayu..

PENGUMUMAN : Entri ni aku repost je dari yang aku tulis kat FB..sekarang rajin sikit nak tulis panjang-panjang kat situ..haha..mungkin sebab lebih ramai dapat baca.lagipon senang dapat feedback terus dan mudah la sikit bertukar pandangan kan..abaikan bahasa bersaya-saya tu...hehe


Assalammualaikum wbt..

Beberapa bulan lagi insya'allah anak kedua saya pula bakal lahir..takda apa yang nak pikir sangat lg sekarang kecuali sambil sambil pikirkan nama jela..

Bab bg nama anak ni memang isu semasa..sebelum ni pon saya penah tulis entri tentang evolusi nama dalam blog saya..jangan baca kalau takut sentap..(Link)

Entri tu lebih tentang nama-nama anak yang bunyi agak retis dan biase digunakan dalam tv atau nama komersil..biasenya nama tu agak panjang dan agak kebaratan...btw saya tak cakap benda tu salah...bg saya,menamakan anak dgn nama jenis2 mat saleh ni cuma trend yang akan hilang..